2015年4月19日日曜日
ボッティチェリとルネサンス(Bunkamura ザ・ミュージアム) Money and Beauty (Bunkamura the Museum)
日本では、あまり目にする機会のない、イタリア・ルネサンスの巨匠、ボッティチェリの作品をまとまって鑑賞できる、貴重な体験。
明らかに本人のものとされる作品だけで、10点の作品が展示されていた。
ボッティチェリといえば、ヴィーナスの誕生、プリマヴェーラにおける女性像が印象深い。
展示されていたのは、聖母子像が多かったが、マリアの表情には、実に多くのバリエーションがあった。
若い頃の、師のフィリッポ・リッピの影響を受けている作品もあるが、それにしても、その多彩さは、一人の画家が描いたとは思えないほどだ。
ラファエロやレオナルド・ダ・ヴィンチの聖母子と比べると、ボッティチェリの作品は、そこまで完成されているようには見えない。
むしろ、一種のぎこちなさというか、荒削りな部分が、ボッティチェリの魅力でもある。
展覧会では、フィレンツェの経済的な成功と美術との関係にまつわる作品が数多く展示され、そちらも興味深い内容だった。
In Japan, there is no opportunity to too much eye, Italian Renaissance masters, so people can watch it together the works of Botticelli, valuable and experience.
Just obviously works are those of the person, work of 10 exhibition has been exhibited.
Speaking of Botticelli, The Birth of Venus, female figure in Primavera is impressive.
Had been exhibited, although Madonna and Child there were many, the Maria of expression, there were so many variations.
Of young, there is also work that the influence of the teacher of Filippo Lippi, Even so, the variety of the, but as I do not think one of the painter drew.
Compared with Raphael and Leonardo da Vinci's Virgin and Child, works of Botticelli, does not appear to have been completed until there.
Some rather, or rather a kind of awkwardness, rough edges is, even in the charm of Botticelli.
In the exhibition, are works numerous exhibition surrounding economic success and relationship with the art of Florence, there was also interesting content.
(Translated by Google Translate)
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