丹下健三の建築作品自体ではなく、 丹下が撮影した写真のネガを展示する、というユニークな展覧会。
そこに映されているのは、丹下自身の作品でもあり、丹下が見た、 他の建築作品や、訪れた先の風景でもあった。
ネガの近くには、拡大鏡が置かれているので、気になる写真は、 じっくりと細部を確認することもできた。
写真は、いずれも1949から1959年に撮影されたもの。まだ戦争が終わった直後で、その時代の雰囲気をよく伝えている。
広島の平和記念公園の映像を見ると、 その周囲には高い建物は全く映っておらず、 現代の広島市内との違いに、愕然とする。
イタリア、インド、ブラジルなどの海外を訪れた時のの写真もある。
丹下は、若い時には、映画監督を夢見たことがあったという。 それが、いつもカメラを手放さなかった理由かもしれない。
Rather than the construction work itself of Kenzo Tange, to exhibit a negative photos Tange have taken a unique exhibition called.
The are mirrored there is also a Tange own work, Tange saw, and other architectural work, it was also in the previous landscape visited.
Near the negative, the magnifying glass is placed, and a photograph care, could also verify details slowly and carefully.
Photo, that both were taken from 1949 to 1959. Still in immediately after the war ended, I'm told well the atmosphere of the era.
If you look at the video of the Hiroshima Peace Memorial Park, not at all reflected the high buildings around it, the difference between modern Hiroshima city, and appalled.
Italy, some India, also photos of when he visited overseas, such as Brazil.
Tange, when young, there was that it was dreamed of film director. It is, might always a reason why he did not let go without the camera.
(Translated by Google Translate)
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