2015年4月12日日曜日

ここより北へ 石川直樹+奈良美智展(ワタリウム) to the north, from here naoki sihikawa + yoshimoto nara (Warari-Um)


写真家の石川直樹と、アーティストの奈良美智による、青森、北海道、そしてサハリンの旅の記録を紹介した展覧会。

石川直樹の写真は、自然の風景が多く、奈良美智の写真は、個性的な現地の人々のものが多かった。

その旅で二人が出会ったのは、自分たちが生きている自然と向き合って暮らす、その地で暮らす人々の姿だった。

儀式によって捧げられた、肉をすっぽりとはぎとられた、鹿の皮。しかし、その顔は残されて、その瞳が、こちらを痛いほどの視線で見つめている。

自然環境を無視した現在の国境は、そうした人々の暮らしを、ただ邪魔しているだけで、何かの便益をもたらしているようには、とうてい思えない。

会場の二人の旅は、そうしたことを、声だかに主張するわけでもなく、淡々と、続いていく。

この小さな展覧会は、表現することで、人々に何かを伝えることの可能性を、見るものに訴えかけているように思えた。

The exhibition of their journey,  Photographer Naoki Ishikawa and artist Yoshitomo Nara to Aomori, Hokkaido and Sakhalin.

Naoki Ishikawa photos, the nature of the landscape are many, Yoshitomo Nara photos, the ones of unique local people there were many.

That the two people in the journey is met, the class to face with nature themselves alive, it was the figure of people living in the land.

Was dedicated by ritual, was stripped meat To comfortably, deer skin. However, the face is left, the pupil, staring here in painfully line-of-sight.

Current border that ignores the natural environment, the lives of these people, just only have to bother, so as has brought the benefits of something, I do not think far from.

Two journey of venue, such a thing, it is not even necessarily insist on whether it is voice, indifferently, followed by go.

This small exhibition, it is possible to express, seemed to have appeal to those with the possibility to convey what the people see.

(Translated by Google Translate)

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