最初は、遊行寺宝物館で全12巻のダイジェストが展示され、その後、他の2会場と合わせて、3会場で4巻づつ展示される、という大規模な展覧会。
最初の全巻展示と、遊行寺での1、7、11、12巻の展示を訪れた。
絵巻は、一遍の死後、およそ10年後の1263年に描かれている。修復などされているのだろうが、本当にキレイに今日まで残されている。
絵巻には、龍や怪物が現れるような荒唐無稽なシーンは一つもなく、当時の様子がそのまま描かれている。
一遍は、死ぬ前に自分が書いたものをほとんど燃やしてしまい、自分の痕跡を残すことを潔しとしなかったが、その一遍の絵巻は、日本のどの僧の絵巻よりも出来が良く、現代まで大事に残されているということは、何とも皮肉なことであるとしか、言いようがない。
Ippen to celebrate the renewal of treasure exhibition of Yugyo temple saint, St. Ippen picture is full-length public.
Initially, been exhibited digest of all 12 volumes in Yugyo temple treasures, then, together with the other two venues, 3 large exhibition is called, is four volumes at a time exhibition at the venue.
And the first of the whole volume exhibition, we visited an exhibition of 1,7,11,12 Volume in Yugyo temple.
Picture scroll is, after the death of Ippen, are drawn in 1263 after about 10 years. Repair probably have been like, but it is really left up to clean today.
The picture scroll, no one is a dragon or monster appears such absurd scene, look at the time have been as it is drawn.
Ippen, it will burn most of what he wrote before dying, but did not and disdained to leave their tracks, Ippen of picture scroll is, well it is possible than the picture scroll of any Japanese monk, modern it is that has been left to take care to, only with is that anything ironic, no unspeakable.
(Translated by Google Translate)
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