2015年11月14日土曜日
そこにある、時間(原美術館) Time Present - Photography from Deutsche Bak Collection (Hara Museum of Contemporary Art)
ドイツ銀行の現代写真コレクション展。40組のアーティストの作品を展示。
アルバニア出身でイタリアのミラノで活動している、エイドリアン・バチの帰郷という2つの作品。
アルバニア難民の家族が、大きな部屋の絵の前で、笑顔で家族写真に収まっている。
自分たちの家を失った家族には、もうその中で家族写真を撮れる我が家は存在しない。そこで、その記憶から描いた絵の前でしか、写真を撮ることができない。
難民の置かれた厳しい状況を、一枚の写真だけで、見るものの心に訴えかけている。
パリ出身のイト・バラーダの系図という作品。
壁に、何枚かの写真を長い間貼った後で剥がして、壁の色が変わっている様子を写している。
写真は、おそらく家族の何世代かの写真が貼ってあったのだろう。どうして剥がされたのかはわからないが、その剥がされた後が、系図のようになっている。
ゲルハルト・リヒターの6枚の写真は、地下壕のような暗い部屋の中に、男たちが何人かが写っているは、ピントがボケていて、よくわからない。
ドイツの赤軍のメンバーが獄中でリンチで殺されたという実際の事件をテーマにした作品。
6枚のうちの最後の写真には、リヒター本人が、ピントがあった状態でちゃっかりと収まっている。
Contemporary Photography Collection Exhibition of Deutsche Bank. The exhibition of the works of 40 groups of artists.
Albania born in has been active in the Italian Milan, two works that the homecoming of Adrian Bachi.
Family of Albanian refugees, in front of a picture of the big room, is within a family photo with a smile.
The family who lost their homes, home does not exist to take a family photo with the other among them. Thus, only in front of the picture drawn from the memory, it is not possible to take pictures.
The harsh circumstances of refugees, just one picture, it is appealing to the heart of what you see.
Work called Paris-born of Ido Barada family tree.
On the wall, it is peeled off after you have put a long time some pictures, and copy a state in which the color of the wall has changed.
Photo, probably of several generations of photos of family had been stuck. I do not know why the peeled was but, after it was the peeled is adapted to the genealogy.
6 Photos of Gerhard Richter, in a dark room, such as the underground bunker, the men have reflected what people, the focus is not blurred, I do not know well.
Work that the actual theme of the incident that the Red Army members of the German was killed in Lynch in prison.
The six last photo of, Richter himself, is within shrewdly in a state in which there is a focus.
(Translated by Google Translate)
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