リバプール美術館の収蔵品による、19世紀後半を中心にしたイギリス絵画の展覧会。
ラファエル前派の名前が踊っているが、内容的には、そう呼ぶにはやや苦しいように思えた。
むしろ、ラファエル前派とその周辺の画家たち、といった方がいいかもしれない。
ロセッティはわずか2点、バーン・ジョーンズは4点でうち1点はデッサンだった。
ミレーは8点が展示されていたが、ほとんどは、いわゆるアカデミーの画家になってからの作品がほとんどだった。
ラファエロ前派を継承したウォーターハウスの大作が、デカメロンなど3点展示されていて、これは見ごたえがあった。
他にも、キリスト教やギリシャ神話をテーマにしたロマン主義絵画もあり、楽しめた。
中でも、ペルジーノのシャクヤクの花、という名の美人の半身像は、その技術力の高さに、感心してしまった。
By Liverpool museum collections, exhibition of British painting centered on the late 19th century.
Although the name of the Pre-Raphaelite has dancing, in terms of content, it seemed to be somewhat painful to call so.
Rather, the Pre-Raphaelites and the painters of its surroundings, is better, such as might be good.
Rossetti is just two points, Burne-Jones was drawing one point out at four points.
Millet is 8 points had been exhibited, most, works from becoming a painter of the so-called Academy was almost.
Waterhouse of epic that inherits the Pre-Raphaelite is, have been exhibited Decameron such as three points, this was worth seeing.
Besides, there is also romanticism painting on the theme of Christianity and Greek mythology, it was enjoyed.
Above all, bust of peony flowers, that the name of beauty of Perugino, to the height of its technical capabilities, I've been impressed.
(Translated by Google Translate)
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